شناسهٔ خبر: 173314 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

الحاق ۲۱ هکتار از اراضی شهر کهک قم برای ساخت مسکن

ملکی رییس شهرستان جعفریه قم رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان کهک استان قم از الحاق ۲۱ هکتار از اراضی شهر کهک برای ساخت مسکن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (قم)، حدیث ملکی اظهار کرد: از نیمه دوم سال گذشته با شروع به فعالیت اداره راه و شهرسازی شهرستان کهک، اتفاقات خوب و مثبتی در این شهرستان در حوزه راه، مسکن و شهرسازی رقم خورده است.

وی افزود: شهرستان کهک با وجود ظرفیت هدف گردشگری در فصول مختلف سال، شاهد تردد خودروهای عبوری است که ایجاد جاده‌ای ایمن و استاندارد از مهم‌ترین برنامه‌های این اداره کل محسوب می‌شود.

ملکی توضیح داد: در حوزه راه‌سازی، عملیات ارتقای محور ۱۳ کیلومتری پردیسان- ورجان که یکی از پرترددترین و حادثه‌خیزترین محورهای محدوده استان قم به شمار می‌آمد از سال ۱۴۰۱ آغاز شد و در بهار ۱۴۰۳ به طور کامل به بهره برداری رسید.

وی گفت: همچنین اصلاح میدان ورودی ورجان، به عنوان یک نقطه حادثه خیز همزمان با احداث محور بزرگراهی قم- کهک در دستور کار قرار گرفت. در این نقطه پروژه تقاطع غیر همسطح اجرا و احداث شد و تیرماه سال جاری به صورت کامل به بهره برداری رسید.

ملکی در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه شهرسازی شهرستان کهک توضیح داد: در حوزه شهرسازی، ۲۱ هکتار از اراضی دولتی محدوده ورودی شهر و قبل از سایت مسکن مهر، برای ساخت مسکن به شهر کهک الحاق شد.

وی اعلام کرد: با الحاق این اراضی و اخذ صورت‌مجلس تفکیکی و اسناد تک برگی آن، ظرفیت ساخت بیش از ۴۰۰ واحد مسکونی در این سایت پیش بینی می‌شود.

ملکی به تعیین تکلیف متقاضیان مسکن ثبت نام کرده در شهرستان کهک اشاره کرد و افزود: در حوزه مسکن بیش از چهار هزار متقاضی در سامانه نهضت ملی مسکن، شهرستان کهک را انتخاب کرده اند که با توجه به محدودیت تامین زیرساخت‌ها از جمله آب، براساس مصوبه شورای تامین مسکن استان، صرفاً متقاضیان که بومی و مقیم این شهرستان هستند به مرور تخصیص پروژه شده اند.

به گفته رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان کهک در سایت ۲۱ هکتاری کهک، ساخت حدود ۴۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی به صورت یک طبقه حیاط دار و واگذاری حدود ۸۰ قطعه زمین قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت انجام می‌شود.